Marketing adviseur bij ITH Complast

Opdracht: ITH Complast had o.a. ideeën voor een premium lijn met een eigen positionering en afzetgebied. Ik adviseerde hen met betrekking tot marketing-, merk- en positioneringskeuzes. Deze werden geconcretiseerd in een prijsstructuur en de nieuwe verpakkingslijn die ik begeleidde.

ITH Complast ontwikkelde in de zomer van 2009 diverse merken/ line extentions. Een daarvan was een premiumlijn van de Dumil foliën en afvalzakken voor huishoudelijk gebruik. Hiervoor heb ik, samen met de vormgever, een verpakkingsconcept (woord, vormgeving en beeld) ontwikkeld wat herkenbaar Dumil was, maar met een premium uitstraling.

Daarnaast hebben we de discountlijn Pack ’n Roll uitgebreid met  de lijn Pack ’n Sack en zijn de ideeën voor een lijn schoonmaakproducten uitgevoerd tot de grafische ontwikkeling van het merk Fixti (naam en beeld).

In 2 maanden hebben we circa 20 verpakkingen gemaakt voor de 3 merken. Tevens hebben we een nieuwe website voor ITH Complast opgezet.


Terug naar overzicht Opdrachten

Print Friendly, PDF & Email

Sector: productie en verkoop huishoudplastics
Holding: Merken Dumil, Pack 'n Roll, Fixti
Data: 2009
Uren: 250