Marketing adviseur a.i. bij Belastingdienst

Opdracht: Belastingdienst bereidde een vereenvoudigde vorm van IB aangifte voor. De implementatie ervan vereiste naast duidelijke communicatie naar de burger, ook het informeren van ketenpartners. Zij leveren gegevens aan of doen IB aangifte voor hun relaties. Ik heb marktbewerkingplannen geschreven voor 3 typen ketenpartners.

In 2006 zette de Belastingdienst verdere stappen in haar stakeholderstrategie. Naast belastingplichtige burgers zijn er diverse groepen die direct of indirect, en in toenemende mate, een belangrijke relatie met de Belastingdienst hebben. Vooral de vooringevulde aangifte bepaalde dat er meer en nauwer samengewerkt diende te worden met deze doelgroepen om zo de juiste en volledig ingevulde aangiften te ontvangen.

Voor de gedefinieerde groepen: ketenpartners, fiscaal intermediairs en softwareontwikkelaars heb ik, in afstemming met het project VIA 2008, marktbenaderingplannen geschreven om de transitie naar de nieuwe manier van werken voor deze stakeholders te ondersteunen.

Terug naar overzicht Opdrachten.

Print Friendly, PDF & Email

Sector: overheid, landelijke uitvoeringsorganisatie
Holding: CCP
Data: 2006 - 2007
Uren: 700