Marketingprojectmanager a.i. bij Douwe Egberts Coffee Systems Int.

Opdracht: DECS Int. bereidde de internationale introductie van hun verjongde logo voor. Ik heb diverse product- en brandmanagement opdrachten in het kader van de logotransitie van Douwe Egberts gecoördineerd en uitgevoerd en vele nieuwe verpakkingen van ontwerp tot productie begeleid.

Douwe Egberts Coffee Systems (DECS) International is verantwoordelijk voor de technische en commerciële ontwikkeling van koffiesystemen en -concepten voor de buitenhuis markt.  In 2003 werd het nieuwe logo, de aromalady, internationaal geïntroduceerd. Dit had een enorme impact voor alle verpakkingen en branded cross selling.  De internationale Douwe Egberts merken zijn nu herkenbaar als onderdeel van de Douwe Egberts/ Sara Lee groep ondanks hun eigen merknaam. Als voorbereiding op deze introductie en de uitrol ervan, ben ik werkzaam geweest op diverse transitie projecten.

 Rebrand- / positioneringprojecten           

Ontwikkeling en implementatie van nieuwe Douwe Egberts verpakkingen voor internationale buitenhuisverpakkingen en cross selling artikelen. Consistente brand implementatie op internationale verpakkingen en uitbreiding van portfolio cross selling artikelen ter verbetering van de merkbekendheid wereldwijd. Coördinatie van het ontwerp en de productie van internationale verpakkingen inclusief de printbegeleiding.

 Line-extension projecten           

Coördinatie en productontwikkeling van koffie gerelateerde branded cross-selling producten onder het nieuwe logobeeld.

 Fotografie producties                        

Organisatie van productfotografie, sfeerfotografie (studio) en de productie van een fotografiesessie op locatie met modellen inclusief styling en art direction. Voor internationaal gebruik bij de implementatie van het nieuwe merkbeeld.


Terug naar overzicht Opdrachten

Print Friendly, PDF & Email

Sector: food productie, export
Holding: Sara Lee Int. Food
Data: 2002 - 2003
Uren: 2000