CV


 
N   Ineke RIJKSEN
A   Prof. Zonnebloemlaan 34, 3571 KS  Utrecht
T   +31 (0)6 51567617
E  ineke.rijksen@rijksenmarketingpro.nl
I    www.rijksenmarketingpro.nl

 

Strategisch (marketing-)communicatieadviseur

Ik ben een ervaren (marketing-)communicatiestrateeg met een achtergrond in marketing. Al meer dan 20 jaar werk ik als zelfstandig professional. Ik heb een passie voor heldere proposities en onderscheidende positioneringen van zowel merken als programma’s bij de overheid. 

Ik ontwikkel passende communicatiestrategieën, afgestemd op de doelgroep, stakeholders en projectdoelen. De uitvoering van de strategie met een heldere, begrijpelijke boodschap en (on- en offline) interactie met de doelgroep, maakt communicatie effectief. Zo adviseer en implementeer ik oplossingen vanuit een strategische visie die leiden tot concrete resultaten op korte en langere termijn. 

Relevante opleidingen – diploma’s:

  • Collegereeks Strategische Communicatie (Nyenrode – certificaat)
  • Communicatiestrategie- en advies (Sr. Communicatieadviseur C – SRM) 
  • Strategische merk- en marketingcommunicatie (Brandmanagement C – SRM/Erasmus)
  • Strategische marketing (HBO-CE, Utrecht en NIMA Marketing C – SRM) 

Top skills:

Communicatiestrategie ontwikkeling en uitvoering • Communicatieadvies • Projectleider communicatie • Communicatieconcept ontwikkeling • Externe communicatie • Marketing Communicatie • Corporate Communications • Online-communicatie campagnemanagement.

Inzetbaar als:

Projectleider of teamhoofd marketing en /of communicatie, adviseur communicatie, communicatiestrateeg, sr. communicatieadviseur in programma’s, communicatie coördinator, campagnemanager.

Werkervaring sectoren: 

  • Rijksoverheid (Uitvoeringsorganisaties – Rijkswaterstaat, Belastingdienst, Nederlandse Emissieautoriteit, Rijksdienst voor Ondernemend Nederland) 
  • Non-profit (Zorg – UMC Utrecht, Wilhelmina Kinderziekenhuis). 
  • Commerciële sectoren (Zakelijke dienstverlening, B-t-B en B-t-C).

Competenties:

  • Zeer ervaren senior specialist in (marketing-)communicatie, nieuwsgierig naar nieuwe ontwikkelingen in marketing en communicatie, on- en offline.
  • Professionele zelfstarter, gewend om gestructureerd communicatieprojecten en -campagnes op te zetten en uit te voeren binnen budget en planning, en een communicatieteam en externe bureaus aan te sturen.
  • “Pragmatische” strateeg: slagvaardig, snel operationeel en op zoek naar haalbare oplossingen die bijdragen aan resultaten voor langere termijn.
  • Communicatief, inventief, gedreven, kritisch maar respectvol, gericht op toegevoegde waarde en duurzaam resultaat. 
  • Team-player, verbinder, politiek-bestuurlijk sensitief.      

Interesses:       

Watersport, reizen in zonnige oorden, Spaanse taal en cultuur, onderhouden van (internationaal) sociaal netwerk, vakgebieden marketing en communicatie.

Werkervaring:

Op de pagina Opdrachten vindt u de toelichting op de uitgevoerde opdrachten door Ineke Rijksen, Rijksen MarketingPro.

Print Friendly, PDF & Email