Werkgebieden

 Positionering en reputatie, marketingcommunicatie en communicatie 

Positionering en reputatie

Een onderscheidende positionering en effectief merkmanagement leiden tot vertrouwen van de doelgroep en verbeterde reputatie van bedrijven, producten en diensten. De vertrouwen wordt niet alleen bepaald door het fysieke product en de functionele voordelen die zij bieden. Meer nog speelt de reputatie het bedrijf en het product. Hoeveel makkelijker heeft verkoop het niet wanneer zij de potentiële klant in één enkel woord vertellen waar zij voor staan en klanten dat herkennen?

De geloofwaardigheid van een merk wordt niet bepaald door wat een merk zegt maar door het gedrag van het merk en de organisatie. De marketing-, de merk- de marketingcommunicatie strategie worden afgestemd op de merkwaarden die je kiest in de positionering en moeten elkaar versterken.

Marketingcommunicatie

Als een onderscheidend merkconcept ontwikkeld is, hoe informeer je de doelgroep? Welke communicatiemix kies je en hoe bereik je de doelgroep met een effectieve boodschap? Hoe zet je online marketing in en hoe versterk je dit door andere kanalen? Welke boodschappen leiden tot klantenloyaliteit en een duurzame klantenrelatie?

Elk merk is anders en verdient een eigen marketingcommunicatie strategie met kanaalkeuze en contentstrategie.

Communicatie

Veranderingen, voor interne en externe doelgroepen, gaan over ‘weten en begrijpen, willen en kunnen, mogen of moeten en doen’. Doelgroepen meenemen in veranderingen vereist een helder verhaal en effectieve aansprekende communicatie. Of het nu gaat over productintroducties, het aanleren van nieuwe werkwijzen of het implementeren van nieuwe wet- en regelgeving binnen bedrijfsprocessen en administratie: communicatiecampagnes zijn essentieel voor het bereiken van de organisatie- of programmadoelen.   

Print Friendly, PDF & Email