Projectleider Marketing en Communicatie, UMC Utrecht – Wilhelmina Kinderziekenhuis

Voor het UMC Utrecht, afdeling Marketing en Communicatie, werkte ik als communicatiestrateeg en projectleider marketing en communicatie speerpunten en was ik kwartiermaker in deze nieuwe functie. Naast invulling van de corporate communicatie strategie adviseerde ik onder meer rond een heldere propositie en positionering van een nieuw expertise centrum binnen het UMC Utrecht.

Daarnaast heb ik de positionering van het Wilhelmina Kinderziekenhuis opgepakt en begeleid. Dit resulteerde in een herkenbare positionering waar het kind en ‘kind zijn’ centraal staat en die gedragen en goedgekeurd is door de diverse MT’s in het Wilhelmina Kinderziekenhuis. Ook werkte ik de eerste stappen naar verdere implementatie uit.

Daarbij stelde ik content plannen op en zocht ik, samen met de communicatiecollega’s, continu relevante onderwerpen voor social media of nieuwsberichten die de merken UMC Utrecht en het Wilhelmina Kinderziekenhuis versterkten bij het brede publiek.


Print Friendly, PDF & Email

Sector: Academisch medisch ziekenhuis
Holding: Zorg
Data: nov 2016 - jul 2017